انجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122The role of Israel's lobby in US foreign policy:
Iran's nuclear talks and 1 + 5نقش لابی اسرائیل در سیاست خارجی آمریکا (با تمرکز بر مذاکرات هستهای ایران و 1+5)73288076FAساناز تابع افشاردانشجوی دکتری روابط بینالملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کیهان برزگردانشیار گروه روابط بین الملل، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامیسید محمدکاظم سجادپوراستاد روابط بین الملل دانشکدة روابط بینالملل وزارت امور خارجهhttps://orcid.org/00سید عباس عراقچیدانشیار روابط بین الملل دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجهJournal Article20190527In the context of neoclassical realism, this article focuses on the intrinsic interference variables, particularly the role of pro-Israel ethnic groups, and uses the solidarity approach to lobby for US foreign policy. The Israeli lobby in the United States consists of a network of Jewish organizations, including AIPAC and GI Street, which are the most effective and inclusive lobby groups in the country, respectively, as a prominent and successful force in influencing US policies regarding Israel, the Middle East and Iran. The mechanism of AIPAC and JS Street is enforced by the lobbying with Congress, given the nature of the American political system and the prominent role it gives Congress in American policymaking. The main focus of AIPAC is to broadly align US policy with that of hardline right-wing Israel in Israel, so far as it has sought to present it as a threat to international peace and security and to pressure Iran through a boycott of the nuclear pretext. And to support the stalemate in the Iran-5 + 1 negotiations. While JSR has tried to adopt a different approach with the so-called Israeli support for peace support and with the main aim of creating an independent identity against AIPAC by attracting groups outside AIPAC or opposing radical and right-wing policies such as liberal and moderate groups. To show another face of American Jewish society and act as a counterweight to AIPAC. A striking example of this change of approach was Obama's support for Iran in the Iran-5 + 1 nuclear talks.این مقاله در چارچوب واقعگرائی نئوکلاسیک با تمرکز بر متغیرهای مداخلهگر داخلی بویژه نقش گروههای ذینفع قومی طرفدار اسرائیل و با بهرهگیری از روش همبستگی به نقش این گروه لابی در سیاست خارجی آمریکا پرداخته است. لابی اسرائیل در آمریکا متشکل از شبکهای از سازمانهای یهودی از جمله آیپک و جیاستریت میباشد که به ترتیب موثرترین و فراگیرترین گروههای لابی در این کشور و بعنوان یک نیروی برجسته و موفق در تاثیرگذاری بر سیاستهای آمریکا در ارتباط با اسرائیل، خاورمیانه و ایران محسوب میشود. مکانیزم عمل آیپک و جیاستریت، بواسطه طبیعت سیستم سیاسی آمریکا و نقش بارزی که به کنگره در سیاستگذاری آمریکا میدهد، بویژه از طریق لابی با کنگره اجرایی میشود. تمرکز اصلی آیپک بهطور گستردهتر همراستا نمودن سیاست آمریکا با سیاست گروههای راست تندرو در اسرائیل میباشد، تا جائیکه در رابطه با موضوع هستهای ایران تلاش نموده است آن را تهدیدی برای صلح و امنیت بینالمللی نشان دهد و از اعمال فشار بر ایران بواسطه تحریم به بهانه هستهای و نیز به بنبست کشاندن مذاکرات ایران و 1+5 حمایت نماید. در حالیکه جیاستریت با شعار به اصطلاح حمایت از اسرائیل حمایت از صلح و با هدف اصلی ایجاد هویتی مستقل در برابر آیپک با جذب گروههای خارج از آیپک و یا مخالف سیاستهای رادیکالی و دستراستی آن مانند گروههای لیبرال و معتدل، با اتخاذ رویکرد متفاوت تلاش نموده است که چهره دیگری از جامعه یهودیان آمریکایی نشان دهد و بعنوان وزنه تعادل در برابر آیپک عمل نماید. نمونه بارز این تغییر رویکرد، حمایت جیاستریت از اوباما در مذاکرات هستهای ایران و 1+5 بوده استhttps://www.iisajournals.ir/article_88076_715fb1d31035721290c7f7f972e6642b.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122Securitization of Religion and its Impact on the Intensification of Crisis in the Middle East with an Emphasis on the Crises in Iraq and Syria (2005-2017)امنیتی شدن مذهب و ارتقاء بحران در خاورمیانه: با تأکید بر بحران های عراق و سوریه(2005-2017) 336288077FAسجاد خطیبی پوردانشجوی دکتری روابط بین الملل دانشگاه خوارزمیمحمدولی مدرساستادیار روابط بین الملل دانشگاه خوارزمیسیدعلی منوریاستادیار روابط بین الملل دانشگاه خوارزمیJournal Article20190527"Securing religious identity" is one of the most influential elements in creating or exacerbating crises that have caused the Middle East to continue to face security issues and experience various tensions and crises that have challenged the dominance of all regional actors. The element of religious identity has been at odds with its two prominent representatives, the Shi'ites with the Islamic Republic of Iran and the Wahhabi Sunnis with the Saudis, with security and alienation of their identities as the crisis escalates. Have fueled. This study attempts to answer the question: How has the security of religion influenced the spread of crises in the Middle East based on the ontological security theory? Accordingly, with the descriptive-analytical method, the findings of the present study show that the securitization of religion through the hostile identification of regional actors, the two rival religious identities, Iran and Saudi Arabia, by securing religious identity and highlighting components such as dignity. Cynicism, shame, biographical narratives and lost credibility have exacerbated the crisis at the regional level, especially in Iraq and Syria.«امنیتی شدن هویت مذهبی» یکی از تاثیرگذارترین عناصر در ایجاد یا تشدید بحران هاست که سبب شده خاورمیانه همچنان دست به گریبان مباحث امنیتی باشد و تنش ها و بحران های گوناگونی را تجربه نماید که دومینووار همه کنشگران منطقه ای را به چالش کشانده است. عنصر هویت مذهبی را در دو نماینده ی بارز آن یعنی هویت شیعه با کنشگری جمهوری اسلامی ایران و سنی وهابی با کنشگری عربستان سعودی با امنیتی سازی و دگرسازی هویت های خود در مقابل یکدیگر در وضعیت تخاصم قرار گرفته اند و به هرچه فزاینده تر شدن بحران ها دامن زده اند. در این پژوهش تلاش شده است تا براساس نظریه ی «امنیت هستی شناختی»، به این پرسش: امنیتی شدن مذهب چگونه بر گسترش بحران ها در خاورمیانه تاثیر گذاشته است؟، پاسخ داده شود. برهمین اساس با روش توصیفی-تحلیلی، یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که امنیتی شدن مذهب از طریق هویت یابی تخاصم آمیز بازیگران منطقه ای، دو هویت مذهبی رقیب، ایران و عربستان سعودی با امنیتی کردن هویت مذهبی و برجسته کردن مولفه هایی مانند عزت طلبی، شرم، روایت های بیوگرافیک و احیای اعتبار از دست رفته، سبب تشدید بحران در سطح منطقه بخصوص در عراق و سوریه شده اند.https://www.iisajournals.ir/article_88077_77b0a23bdc37733a07d4ca0749ea720e.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122The perceptions of leaders and the normalization of Vietnam's policy towards the United Statesادراک رهبران و عادی سازی سیاست ویتنام در قبال آمریکا639688078FAامیرمحمد حاجی یوسفیعضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی0000-0001-8795-5018سید مهدی حبیبیدانشجوی دکتری روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتیJournal Article20190527One of the most enduring conflicts in international relations has been the tense relationship between the United States and Vietnam. Vietnam's Communist leaders, who had, until decades before, eroded any US imperialist influence on their flags and set the pattern for the struggle against America; gradually toward the end of the 1980s and early 1990s, normalizing their relations with the United States and working with the institutions. And international regimes have stepped up. This shift in foreign policy has dramatically restored Vietnam's relations with the international community, and in particular with the United States. The main question in this article is why Vietnam changed its policies towards the United States. To answer this question, the authors have validated the hypothesis that the revolutionary government of Vietnam, affected by the perceptions of the leaders of the first generation of the revolution, faced widespread economic, political, and international crises, which paved the way for the new leaders to come to terms with the world. And different perceptions, one of the major consequences of which was the change in foreign policy and the normalization of US policy.یکی از مهمترین منازعات پایدار روابط بینالملل، رابطه تنش آمیز میان آمریکا و ویتنام بوده است. رهبران کمونیست ویتنام که تا چند دهه پیش، محو هرگونه نفوذ امپریالیستی آمریکا را بر روی پرچمهای خود نوشته بودند و الگوی مبارزه علیه آمریکا بشمار میرفتند؛ بهتدریج در اواخر دهة 1980 و اوایل دهة 1990، به سمت عادیسازی مناسبات خود با آمریکا و همکاری با نهادها و رژیمهای بینالمللی گام برداشتند. این تغییر جهتگیری در سیاست خارجی باعث شد تا ویتنام روابط خود را با جامعه بینالمللی و به ویژه با آمریکا به طور چشمگیری احیا نماید. سوال اصلی مقاله حاضر این است که چرا ویتنام سیاست های خود را در قبال آمریکا تغییر داد. برای پاسخ به این پرسش، نگارندگان این فرضیه را مورد راستی آزمایی و تأیید قرار دادهاند که دولت انقلابی ویتنام متأثر از ادراکات رهبران نسل اول انقلاب، با بحرانهای فراگیر اقتصادی، سیاسی و بینالمللی مواجه شدند؛ این بحرانها زمینهساز به قدرت رسیدن رهبران جدید با جهانبینی و ادراکات متفاوت شد که یکی از پیامدهای مهم آن، تحول در سیاست خارجی و عادیسازی سیاستها در قبال آمریکا بودhttps://www.iisajournals.ir/article_88078_a06bacc34f5c37251ae39261e893b393.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122Expansion of the geo-economical influence of China in Central Asiaبررسی گسترش نفوذ ژئواکونومیکی چین در آسیای مرکزی9712488079FAمحمد تقی زاده انصاریعضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیJournal Article20190527This paper examines the expansion of China's economic influence in the Central Asian region, and analyzes China's role in the Central Asian region. Indeed, after the collapse of the Soviet Union, and the independence of the five governments of Kazakhstan, Tajikistan, Uzbekistan, Kyrgyzstan, and Turkmenistan, and the subsequent emergence of the Central Asian regional system, Russia has inherited unrivaled influence in the area as a result of Soviet advantages. . China, as an emerging actor, has gradually entered into the Central Asian equations, seriously challenging Russia's dominant role in various economic fields, with China as the largest trading partner in Asia's foreign trade region as a whole. China has also played an increasingly important role in the investment and development of oil, gas, road and rail transport infrastructure, and given China's efforts to transform Xinjiang into a major gateway. Economic entry into Eurasia pursued under the new Silk Road cover and also according to the needs And the requirements of domestic economic development, it is expected, that China's growing economic expansion in Central Asia will continue to maintain. The findings of this article show that China has adopted a pragmatic policy based on development requirements to increase the economic resources of its domestic sectors in this area, and a strong link has been established between China's foreign policy and its economic agents and objectives in the region. And as Beijing's political influence has been used to meet the needs of domestic economic development, the increase in economic resources has also contributed to China's political reinforcement, and China has not externally expanded in a way that imposes heavy costs on the domestic community. Rather, it is the external expansion that serves the economic interests of the domestic community.این مقاله به بررسی گسترش نفوذ اقتصادی چین در منطقه آسیای میانه پرداخته است، و در این راستا نقش چین را در حوزه آسیای میانه مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. در واقع پس از فروپاشی شوروی، و استقلال پنج دولت قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان و متعاقب آن پدیدار شدن سیستم منطقه ای آسیای میانه، روسیه به عنوان وارث مزیت های به جای مانده از شوروی نفوذی بی رقیب در این حوزه داشته است. به تدریج چین به عنوان بازیگری نوظهور وارد معادلات منطقه آسیای میانه شده است، و نقش مسلط روسیه را در زمینه های مختلف اقتصادی به طور جدی به چالش گرفته است، به طوریکه چین در زمینه تجاری در مجموع به بزرگترین شریک تجارت خارجی برون منطقه ای آسیای میانه نبدیل شده است، در زمینه سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت های انتقال نفت و گاز و حمل و نقل جاده ای و راه آهن نیز چین به طور فزاینده ای نقش چشمگیری ایفاء نموده است و باتوجه به تلاش چین برای تبدیل کردن سین کیانگ به دروازه بزرگ اقتصادی ورود به اوراسیا که ذیل پوشش جاده جدید ابریشم دنبال می شود و نیز با توجه به ضرورت ها و الزامات توسعه اقتصادی داخلی، انتظار می رود که گسترش فزاینده اقتصادی چین در حوزه آسیای میانه تداوم خود را حفظ کند. یافته های این مقاله نشان می دهد که چین سیاستی عمل گرایانه مبتنی بر الزامات توسعه در جهت افزایش منابع اقتصادی بخش های داخلی خود در این حوزه در پیش گرفته است، و پیوندی وثیق بین سیاست خارجی و عوامل و اهداف اقتصادی چین در این منطقه شکل گرفته است و هم چنان که نفوذ سیاسی پکن در جهت نیل به ضرورت های توسعه اقتصاد داخلی بکار گرفته شده است افزایش منابع اقتصادی نیز به تقویت سیاسی چین انجامیده است و چین گسترش بیرونی را به شیوه ای پیش نبرده است که هزینه های سنگینی بر جامعه داخلی تحمیل کند بلکه بلعکس گسترش بیرونی به در خدمت منافع اقتصادی جامعه داخلی استhttps://www.iisajournals.ir/article_88079_37920522f762d6529c4b81e6ccebae43.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122The principle beliefs of leaders,
Approaches from threat and hostility among America and the North Korea باورهای بنیادین رهبران، برداشت ها از تهدید و تخاصم آمریکا و کرة شمالی12515888083FAمجید محمد شریفیدانش آموخته دکتری روابط بین الملل دانشگاه تهرانامیر سعید کرمیعضو هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریJournal Article20190527Leaders' beliefs and their perceptions of the threat are an important part of the reason for the continued hostility between states in the international system. Regardless of the extent of the actual threat from the enemy and its aftermath, as well as ignoring the fact that many governments act not only for the threat but for the sake of security concerns and how the leaders of the two countries perceive the nature of the threat, it can yield results. It will lead to something different. This article examines the role of the leaders of the two United States and North Korean leaders over the past decades and their perceptions of the threat to assess the reason for the continuing hostility between the two countries. The hypothesis of this paper is based on the hostile perception of the intentions of the other party and any action as an attempt to threaten the security and different assessments of the extent of the threat that have sustained the failure to reach a final peace solution. The research method in this study is causal explanation and type of applied research.باورهای رهبران و برداشت آنها از تهدید، بخش مهمی از دلایل تداومِ خصومتها میان دولتها در نظام بینالملل است. صرفنظر از میزان تهدید واقعی از سوی دشمن و پیامدهای آن و همچنین با نادیده گرفتن این واقعیت که بسیاری از اقدامات دولتها نه برای تهدید، بلکه تنها برای رفع نگرانهای امنیتی است و اینکه رهبران دو کشور چه برداشتی از ماهیت تهدید داشته باشند، میتواند به نتایج متفاوتی منتهی شود. این مقاله با در نظر گرفتن نقش باورهای رهبران دو کشور ایالات متحدة آمریکا و کرة شمالی در طول دهههای گذشته و برداشت آنها از تهدید به ارزیابی دلیل تداوم خصومتها میان دو کشور، میپردازد. فرضیه این مقاله بر این بنیان استوار شده است که برداشت خصمانه از نیات طرف مقابل و هرگونه اقدام به عنوان تلاشی برای تهدید امنیتی و ارزیابیهای متفاوت از میزان تهدید سبب تداوم ناکامی اقدمات برای رسیدن به یک راه حل نهایی صلح شده است. روش تحقیق در این پژوهش، تبیین علّی و نوع پژوهش کاربردی است .https://www.iisajournals.ir/article_88083_f91f86e64efed6ecb4afeb062cb61333.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122Analysis of Turkish Soft Power During the Islamist's'تجزیه و تحلیل قدرت نرم ترکیه در دوره غلبه اسلام گرایان15919090151FAبهمن ربیعی نیادانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه اصفهانحسین هرسیجاستاد گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان حسین مسعود نیادانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهانJournal Article20190707The AKP is formed by a new chapter in Turkey's domestic and foreign policy. The combination of political Islam with democracy and liberalism, rapid economic development, a region based approach, rather than a Western approach in foreign policy, a strategy of strategic depth and zeroing problems with neighbors created a great attraction for Turkey in the Middle East so that the rising trend of the country's soft power in the Middle East put the "Turkey's Model" as a successful governance model for the Muslim people of the Middle East.Despite the relative success of Turkey's economic and diplomacy influence in the Middle East but revolutionary developments in the Arabic Middle East and followed by the rise of ISIL in the Turkey's neighbors as an opportunity as the leaders of Turkey have to Use it to increase their regional influence and hegemony in the area. The opportunism of the Turkish government on the one hand, led to departure from previous soft power policies, and, on the other hand, failure to achieve Turkey's new policy goals of military intervention and the hard power use from terrorist groups in Iraq and Syria has created a challenge and a decline in Turkey's soft power.The findings of this paper show that Turkey's soft power after a period of growth in the first decade of the new millennium as the ISIL emerged and the decline of the Turkey's soft power components has caused to decrease the position of domestic and regional status of the Turkish government.به قدرت رسیدن حزب عدالت وتوسعه در ترکیه فصل جدیدی در سیاست داخلی و خارجی ترکیه رقم زد. ترکیب اسلام سیاسی با دموکراسی و لیبرالیسم، توسعه سریع اقتصادی، رویکرد منطقه محور به جای رویکرد غرب محور در سیاست خارجی، راهبرد عمق استراتژیک و به صفر رساندن مشکلات با همسایگان جذابیت زیادی برای ترکیه در منطقه خاورمیانه ایجاد کرد به طوری که روند رو به افزایش قدرت نرم این کشور در منطقه خاورمیانه «مدل ترکیه» را به عنوان یک مدل موفق حکومتداری در پیش چشم مردم مسلمان خاورمیانه قرار داد. پژوهش حاضر تلاش میکند با استفاده از روش توصیفی و تحلیلی عوامل فراز و فرود قدرت نرم افزاری ترکیه در دوره اسلامگرایان را بر اساس نظریه جوزف نای بررسی نماید. علیرغم موفقیت نسبی ترکیه در نفوذ اقتصادی و دیپلماتیک در منطقه خاورمیانه اما تحولات انقلابی در خاورمیانه عربی به ویژه در همسایگان جنوبی ترکیه به مثابه فرصتی تلقی شد که حاکمان ترکیه برای افزایش نفوذ و هژمونی منطقهای خود از آن استفاده نمایند. تلاش دولت ترکیه از یک طرف منجر به عدول از سیاستهای نرم افزاری قبلی شد و از طرف دیگر ناکامی در رسیدن به اهداف سیاست جدید ترکیه موجب ایجاد چالش در قدرت نرم ترکیه گردید. یافتههای مقاله حاضر نشان میدهد استفاده از قدرت سخت افزاری، بحرانهای امنیتی و بیثباتی سیاسی و همچنین کاهش رشد اقتصادی موجب افول در قدرت نرم ترکیه و تنزل جایگاه داخلی و منطقهای این کشور شده است.https://www.iisajournals.ir/article_90151_534ed4ee5649caa309452701c3e6ce8a.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122External factors affecting European Union's role towards Palestine Questionعوامل بیرونی موثر بر نقش آفرینی اتحادیه اروپا در قبال مساله فلسطین19122290152FAعلی صباغیاناستادیار گروه مطالعات منطقهای دانشگاه تهران0000-0002-4857-7496سید مهدی پارسائیدانشجوی دکتری مطالعات منطقهای دانشگاه تهران Journal Article20190707This article seeks to understand external factors affecting role of European Union towards Palestinian Question. The main question of the study is that "What are the external causes and factors of the evolution of European policies, approaches, and roles towards the Palestine Question?" The main hypothesis of the article is that "Structural changes in the international system and, consequently, the change of European power in the international arena, United States and Israel’s attitude regarding Europe's actions and the threats posed by the Middle East's security environment for Europe , "are the main external causes and factors that contributed to the transformation of Europe's role in Palestine. The research methodology in this paper is "descriptive-analytical" and for the purpose of data collection, the library method has been used mainly. Research findings suggest that Europe has failed to find a parallel political role to it’s economic role in the Palestinian Question and this has been a deficiency in America's critical role in the crisis, Israel's and the US's opposition to European political insight, the gap and inconsistency among EU member states, as well as Europe's weaknesses in the field of hard power and its implications affects Europe’s role as a mediator.این مقاله به دنبال فهم علل و عوامل بیرونی تاثیرگذار بر سیاستها، رویکردها و نقش اتحادیه اروپائی در قبال مساله فلسطین است. پرسش اصلی پژوهش این است که « سیر تحول سیاست ها، رویکردها و نقش اروپا در قبال مساله فلسطین تابع کدام علل و عوامل بیرونی است؟» فرضیه اصلی مقاله « دگرگونی های ساختاری در نظام بین الملل و بالتبع تغییر قدرت اروپا در عرصه بین المللی، نگرش آمریکا و اسرائیل به بازیگری اروپا و تهدیدات برآمده از محیط امنیتی خاورمیانه برای اروپا »، »، را علل و عوامل بیرونی موثر بر تحول نقش اروپا در قبال فلسطین برمیشمرد. روش پژوهش در این مقاله، «توصیفی-تحلیلی» و برای گردآوری اطلاعات نیز عمدتاً از روش کتابخانه ای استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد اروپا در یافتن یک نقش همپایه سیاسی به موازات نقش اقتصادی در مساله فلسطین ناکام مانده است و این نقصان به نقش پررنگ آمریکا در بحران، مخالفت اسرائیل و نیز آمریکا با نقش یابی سیاسی اروپا، شکاف و عدم انسجام در میان دولت های عضو اتحادیه اروپا و نیز ضعف های اروپا در حوزه قدرت سخت و تبعات آن برای ایفای نقش یک میانجی گر بر می گردد.https://www.iisajournals.ir/article_90152_47b2bbd1d6618f82e0cad683fab6be06.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122The Influence of Political Discourse on Iran's Foreign Trade Transactions and the EUتأثیر گفتمان سیاسی بر تعاملات بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا22324990153FAوحید خاشعی ورنامخواستیدانشیار مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطباییمحمد منصور پورمولادانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20190707In the 40-year-old life of Iran, a special form of discourse templates and patterns has emerged that this paper seeks to show the development of political discourse in the Hashemi government. This research aims to explain the pattern of the effect of political discourse on foreign trade interactions. U Iran and the European Union. The research method is mixed (qualitative and quantitative). In the first step, the proposed methodology is based on the method of data theorization, based on the grounded or grounded theory used. The sampling method was conducted purposefully with 10 experts in the field of foreign trade and international relations experts and foreign policy of in-depth interviews. The results of the interviews were analyzed using three stages of coding (open, selective and axial). In order to ensure the accuracy of the results, the obtained results were quantitatively quantitated using a questionnaire. The statistical population of this study includes 180 relevant subject experts in the Trade Development Organization, the Ministry of Commerce and the Ministry of Foreign Affairs, using simple random sampling, and using Cochran formula, 82 of them were selected as samples. Confirmatory factor analysis has been used to verify and confirm the details of the model. These results show that the effects of "deconcentration" and "interactive approach" on the stress relief in foreign policy, as well as the impact of the categories of "economic development", "national authority and national security", and "expediency" on the economic reconstruction and national interests in the Hashem irrfsanjani government haveدر دوران حیات 40ساله ج.ا.ایران شکل خاصی از قالبها و الگوهای گفتمانی ظهور کرده است که این نوشتار بر آن است تا تحول گفتمان سیاسی را در دولت هاشمی رفسنجانی نشان دهد. این تحقیق با هدف تبیین الگوی تأثیر گفتمان سیاسی بر تعاملات بازرگانی خارجی ج. ا. ایران و اتحادیه اروپا پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده آمیخته (کیفی و کمی) است. در مرحله نخست، برای ارایه مدل از روش کیفی بر مبنای روش نظریهپردازی دادهبنیاد یا گراندد تئوری استفادهشده. روش نمونهگیری به صورت هدفمند با 10 نفر از خبرگان حوزههای تجارت خارجی و متخصصین روابط بینالملل و سیاست خارجی مصاحبههای عمیق انجام شده است. نتایج حاصل از مصاحبهها با استفاده از سه مرحله کدگذاری (باز، انتخابی و محوری) مورد تحلیل قرار گرفتند. برای اطمینان از صحت نتایج مدل به دست آمده در مرحله کیفی بهصورت کمی نیز با استفاده از پرسشنامه مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری آن نیز شامل 180 نفر از کارشناسان مرتبط با موضوع در سازمان توسعه تجارت، وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه است که با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده انجام شده، و با استفاده از فرمول کوکران 82 نفر آنها بهعنوان نمونه انتخاب شدهاند. برای بررسی و تایید جزئیات مدل از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. این نتایج نشان میدهند تأثیر مقولههای «تنشزدایی» و «رویکرد تعاملی» بر بعد تنشزدایی در سیاست خارجی و نیز تأثیر مقولههای «توسعه اقتصادی»، «اقتدار و امنیت ملی» و «مصلحتگرایی» بر بعد سازندگی اقتصادی و منافع ملی در دولت هاشمیرفسنجانی تأیید شدهاند.https://www.iisajournals.ir/article_90153_9ecea58c24c1768100b62c3a0a9583c1.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122.Implications of Representation in the Principles of International Trade Contracts and the Principles of European Contractsآثار اعمال نمایندگی دراصول قراردادهای تجاری بینالمللی و اصول قراردادهای اروپایی25127292195FAاحمد حیدریدانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیرازحجت الله عسکریعضو هیئت علمی حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز مصطفی ماندگارعضو هیئت علمی حقوق خصوصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیرازJournal Article20190823.When a person as a representative assumes a contract for his or her origin, the result of his / her action is the formation of a legal relationship that has different effects on the way in which the agent works, creating a legal relationship and the effects of that legal relationship itself. Depending on how the agent works. Differences are about the legal obligation. Obligations differ based on the knowledge and lack of knowledge of the third party of the agency relationship as well as the presence of a genuine agent. This situation is not the same in legal systems and systems and may have differences. Of course, these differences are in some cases the legal language of those legal systems, which may not have much effect on the nature of the matter, but the possibility of different interpretations and interpretations. This paper attempts to analyze and analyze this issue in two important international documents: the principles of international commercial contracts, a major achievement of the Institute for the Consolidation of Private Law, and the principles of European contract law. The commonalities and disparities are described, along with the advantages and disadvantages of the approach of those international documents, to enable economic actors to make more informed choices about any of those documents as the governing law or contract standard.هنگامی که شخصی به عنوان نماینده، فرضاً یک قرارداد برای اصیل خود منعقد میکند، نتیجه عمل او شکلگیری یک رابطه حقوقی است که برحسب شیوه کارش اثرات متفاوتی دارد؛ بدین ترتیب که اثر کار نماینده، ایجاد یک رابطه حقوقی است و اثرات خود این رابطه حقوقی بر حسب شیوه کار نماینده متفاوت است. تفاوتها ناظر به متعهدین رابطه حقوقی است. متعهدین بر اساس اطلاع و عدم اطلاع شخص ثالث از رابطه نمایندگی و همچنین وجود نماینده و اصیل فرق میکنند. این وضعیت در نظامها و سیستمهای حقوقی یکسان نیست و ممکن است اختلافاتی داشته باشند. البته این اختلافات در برخی موارد به لسان حقوقی آن نظامهای حقوقی میگردد که ممکن است تأثیر چندانی در ماهیت امر نداشته باشد، لیکن احتمال برداشتها و تفاسیر مختلف میرود. در این مقاله تلاش شده است تا این مسأله در دو سند مهم بینالمللی؛ اصول قراردادهای تجاری بینالمللی که دستآورد بزرگ موسسه یکنواختسازی حقوق خصوصی است و اصول حقوق قراردادهای اروپایی بررسی و تحلیل شود. نقاط اشتراک و افتراق، بهمراه مزایا و معایب رویکرد آن اسناد بینالمللی تشریح میشود تا فعالان عرصه اقتصادی جهت انتخاب هریک از آن اسناد، بعنوان قانون حاکم و یا استاندارد قراردادی به نحو آگاهانهتری اقدام کنند.https://www.iisajournals.ir/article_92195_9073331cb5d3bde00d1bf7b38b55ac95.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-84448320181122The Impact of the European Union on Iran's Nuclear Policy During the Presidency of Ahmadinejadتاثیر اتحادیه اروپا بر سیاست گذاری هسته ای ایران در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد 27330491342FAحمید رضا فرزاددانشجوی دکتری روابط بین الملل دانشگاه خوارزمیارسلان قربانی شیخ نشیناستاد گروه روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی0000-0002-4005-1684غلامرضا کریمیاستادیار گروه روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی0000-0003-3139-9504Journal Article20190729Iran's nuclear policies have been one of the main trends in the interaction <br />between the Islamic Republic of Iran and the international system in the <br />1980s and 90s. This issue is presented as one of the main variables and <br />factors influencing foreign policy of Islamic Republic of Iran. This article,with an emphasis on the role of the European Union in Iran's nuclear policies during the presidency of the eighth and ninth states, seeks to examine this impact by emphasizing the theoretical model of aggressive realism. The research question is that the European Union has had a lasting impact on Iran's nuclear policy during the period from 1384 to 1392,and the research hypothesis is based on the fact that the European Union has been in the Iranian nuclear issue for years. In the form of a policy of confrontation with Iran and with the United States of America, it has sought to respond to Iran's nuclear actions and activities, and this has led to Iran's aggressive approaches in the field of nuclear policy. The researcher in this study, using a detailed description of the historical process, identifies the impact of the European Union on Iran's nuclear policies. This article is based on the descriptive-analytical model and the use of global updated data of this field and library method and emphasizing the theoretical framework of aggressive realism.سیاست گذاریهای هستهای ایران به عنوان یکی از اصلیترین روندهای تعامل و تقابل جمهوری اسلامی ایران با نظام بین المللی در دهه ی 80 و 90 شمسی بوده است. این مسئله به عنوان یکی از اصلیترین متغیرها و عوامل تأثیر گذار بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران معرفی می گردد. این مقاله با تاکید بر نقش اتحادیه ی اروپا بر سیاست گذاری های هسته ای ایران در دوره ی ریاست جمهوری دولت هشتم و نهم، در تلاش است تا این تاثیر را با تاکید بر الگوی نظری رئالیسم تهاجمی مورد بررسی قرار دهد. سوال این پژوهش این است که اتحادیه ی اروپا در بازه ی زمانی 1384 تا 1392 چه تاثیری بر روند سیاست گذاری های هسته ای ایران باقی گذاشته و فرضیه ی پژوهش نیز بر این مبنا است که اتحادیه ی اروپا در موضوع هسته ای ایران در طی سال های مذکور در قالب سیاست های تقابل با ایران و همراهی با ایالات متحده ی آمریکا در پی واکنش به اقدامات و فعالیت های هسته ای ایران بوده و همین امر نیز موجب رویکرد های تهاجمی ایران در حوزه ی سیاستگذاری های هسته ای گردیده است. محقق در این پژوهش با استفاده از توصیف دقیق روند تاریخی، تاثیر اتحادیه ی اروپا بر سیاست گذاری های هسته ای ایران را معین می کند. این مقاله بر مبنای الگوی توصیفی-تحلیلی و استفاده از دادههای روزآمد جهانی این حوزه و روش کتابخانهای و با تاکید بر چهارچوب نظری رئالیسم تهاجمی تدوین یافته استhttps://www.iisajournals.ir/article_91342_2edd927d1ab50683c46d94a7a74158e7.pdf