• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
پژوهش های روابط بین الملل
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
شماره شماره 10
شماره شماره 9
شماره شماره 8
شماره شماره 7
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
سیمبر, رضا, ایلخانی‌پور, علی. (1392). ارزیابی درونی گروه آموزشی روابط بین‌الملل دانشگاه تهران. پژوهش های روابط بین الملل, 3(9), 9-36.
رضا سیمبر; علی ایلخانی‌پور. "ارزیابی درونی گروه آموزشی روابط بین‌الملل دانشگاه تهران". پژوهش های روابط بین الملل, 3, 9, 1392, 9-36.
سیمبر, رضا, ایلخانی‌پور, علی. (1392). 'ارزیابی درونی گروه آموزشی روابط بین‌الملل دانشگاه تهران', پژوهش های روابط بین الملل, 3(9), pp. 9-36.
سیمبر, رضا, ایلخانی‌پور, علی. ارزیابی درونی گروه آموزشی روابط بین‌الملل دانشگاه تهران. پژوهش های روابط بین الملل, 1392; 3(9): 9-36.

ارزیابی درونی گروه آموزشی روابط بین‌الملل دانشگاه تهران

مقاله 1، دوره 3، شماره 9، پاییز 1392، صفحه 9-36  XML اصل مقاله (392 K)
نویسندگان
رضا سیمبر1؛ علی ایلخانی‌پور2
1دانشگاه گیلان
2دانشگاه شهید باهنر (ره) کرمان
چکیده
یکی از راه‌های بهبود کیفیت آموزش روابط بین‌الملل و علوم سیاسی در دانشگاه‌های کشور آگاهی دقیق و جامع از نقاط قوت و ضعف گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع کاستی‌ها و ارتقای نقاط قوت آنهاست؛ ازاین‌رو ارزیابی درونی گروه‌های آموزشی یکی از راه‌های تحقق این مهم است. ارزیابی درونی گروه‌ها یکی از شیوه‌هایی است که استفاده از نتایج حاصل از آن می‌تواند به ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش رشته کمک کند. بررسی این مهم مستلزم استفاده از نقطه‌نظرات دانشجویان، استادان و کاربرانی است که در ارتباط مستقیم با این الگو قرار خواهند گرفت. در این مقاله نویسندگان با استفاده از کار پیمایشی به ارزیابی درونی روش آموزش سنتی روابط بین‌الملل در دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه و شناسایی نقاط قوت و ضعف این شیوه آموزش پرداخته‌اند.
کلیدواژه‌ها
برنامه&zwnj؛ ریزی آموزشی؛ ارزیابی درونی؛ &zwnj؛ کیفیت آموزش و پژوهش
عنوان مقاله [English]
The internal assessment of the Department of International Relations of Tehran University
نویسندگان [English]
رضا سیمبر1؛ علی ایلخانی‌پور2
چکیده [English]
In order to promote research and teaching in the field of International Relations and Political Science, making internal assessment of educational departments will be helpful. Such a assessment provides scholars and academics a clear view about weakness and strong aspects of educational department. Internal assessment requires participation of students, professors, and users that are in direct connection with traditional method of teaching that we are familiar with. In this article authors are about to make internal assessment of IR Department of Tehran University through conducting a survey, the results will provide us evaluation on weakness and strong aspects of traditional method of teaching IR in one of leading Iranian universities.
کلیدواژه‌ها [English]
Education planning, internal assessment, the quality of education and research
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 131
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 95
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.