@article { author = {Mousavi Shafaee, Seyed Masoud and Khodakhah Azar, Somayeh}, title = {Web-based social media and brokerage in international relations}, journal = {International Relations Researches}, volume = {9}, number = {2}, pages = {29-68}, year = {2019}, publisher = {The Iranian Association of International Studies}, issn = {2251-8444}, eissn = {2981-006X}, doi = {}, abstract = {In recent years, the Internet phenomenon has been at the forefront of boundless connections. New communication technologies such as Web 2 technology and virtual social media based on it have created a huge change in various fields, including politics and international relations. This article aims to show how Web 2-based social media has changed our understanding of brokerage in international relations. What does this change have to do with international relations? In answer to these questions, it is hypothesized that Web 2 has changed our understanding of brokerage in two main ways: First, it has allowed brokerage to be found on an individual level; Second, this individual agency can be so independent, given the exposure to information and access to it outside its environmental structure, that in turn it has challenged the power of the structures that operate within them. These two points apply to the field of international relations, questioning the dominant theories of international relations that support a state-centered and structuralist approach to international relations, and highlighting the need for critical theories in the study of international relations. he does. In this regard, we will study examples such as the Egyptian revolutionary movement and the terrorist group ISIS, as well as the French yellow vest movement.}, keywords = {brokerage,Web 2,Virtual Social Media,Egyptian Revolutionary Movement,Yellow Vest Movement,ISIL terrorist group}, title_fa = {رسانه های اجتماعی مبتنی بر وب دو و کارگزاری در روابط بین الملل}, abstract_fa = {در سالهای اخیر پدیده اینترنت، سردمدار پیوندهای بی حد و مرز بوده است. فناوریهای نوین ارتباطی چون فناوری  وب 2 و رسانه های اجتماعی مجازی مبتنی بر آن تحول عظیمی را در حوزه های مختلف از جمله سیاست و روابط بین الملل ایجاد کرده­ است. این مقاله بر آن است تا نشان دهد که چگونه رسانه های اجتماعی مبتنی بر وب 2، درک ما از کارگزاری در روابط بین الملل را متحول کرده است؟ این تغییرات چه کاربردی برای روابط بین الملل دارد؟ در پاسخ به این پرسش­ها، این فرضیه مطرح می­شود که وب 2 درک ما را از کارگزاری از دو طریق عمده تغییر داده است: اول اینکه به کارگزاری این امکان را داده است که در سطح فردی یافت شود؛ دوم اینکه این کارگزاری فردی می تواند با توجه به قرار گرفتن در معرض اطلاعات و دسترسی به آن خارج از ساختار محیطی اش، تاحدی مستقل باشد که این امر به نوبه خود قدرت ساختارهایی که درون آنها عمل می کنند را با چالش مواجه کرده است. این دو نکته کاربردهایی برای رشته روابط بین الملل دارد، بطوریکه نظریه­های غالب روابط بین الملل را که از یک رویکرد دولت محور و ساختارگرا در روابط بین الملل حمایت می­کنند، مورد پرسش قرار می­دهد و نیاز به نظریه های انتقادی در مطالعه روابط بین الملل را برجسته می کند. در این راستا مصداق­هایی چون جنبش انقلابی مصر و گروه تروریستی داعش و همچنین جنبش جلیقه زردهای فرانسه را نیز مورد مطالعه قرار خواهیم داد.}, keywords_fa = {کارگزاری,وب2,رسانه های اجتماعی مجازی,جنبش انقلابی مصر,جنبش جلیقه زردها,گروه تروریستی داعش.‏}, url = {https://www.iisajournals.ir/article_101045.html}, eprint = {https://www.iisajournals.ir/article_101045_04e8e5c70a162611a5e372a916219276.pdf} }