انجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723UK is an arena for Euroscepticism: The Case of Brexitبریتانیا عرصهای برای اروپاگریزی؛ مطالعه موردی برگزیت74013431810.22034/irr.2021.278308.1941FAافسانه دانشدانشگاه فردوسی مشهدسید محمد علی تقویدانشگاه علامه طباطبائیJournal Article20210324The process of European integration is in many ways an important issue in the global arena and regionalism. For this reason, it is considered important and necessary to study the challenges and obstacles of this process that affect other actors and international developments. There has always been criticism of European integration across the EU, but scepticism about Europe, especially in recent decades, has become more pronounced with Britain. The British's Euroscepticism culminated in the Brexit referendum. Given this background, the question of the present article is what factors have led to European evasion in Britain. The research hypothesis is that the British believe that integration in the form of joining the European Union has diminished economic interests, weakened British sovereignty and national identity, and that this belief has led to Euroscepticism among them. As a result of these factors, the process of Euroscepticism, which has been rooted in Britain for many years, led by British parties and the media, made Britain an important arena for Euroscepticism in 2016 and triggered the beginning of the election process. This marked the final withdrawal of Britain from the European Union in January 2021.روند همگرایی اروپا از جهات مختلف مسئلهای مهم در عرصه جهانی و منطقهگرایی است. به همین دلیل بررسی چالشها و موانع این روند که بر سایر بازیگران و تحولات بین المللی تاثیرگذار است مهم و ضروری تلقی میشود. در سرتاسر حوزه اتحادیه اروپا همیشه انتقاد نسبت به همگرایی اروپا وجود داشته است اما شک و تردید نسبت به اروپا به خصوص در دهههای اخیر بیش از همه با بریتانیا شناخته میشود. اروپاگریزی بریتانیاییها در رفراندوم برگزیت به نهایت تجلی خود رسید. با توجه به این پیش زمینه، پرسش مقاله حاضر این است که چه عواملی موجب اروپاگریزی در بریتانیا شده است. فرضیه پژوهش آن است که به باور بریتانیاییها همگرایی در قالب پیوستن به اتحادیه اروپا باعث کاهش منافع اقتصادی، تضعیف حاکمیت و هویت ملی بریتانیا شده و همین باور به اروپاگریزی در میان آنها منجر شده است. در نتیجه این عوامل، روند اروپاگریزی که سالهای متمادی در بریتانیا ریشه داشته با هدایت احزاب و رسانههای بریتانیا، در سال 2016 بریتانیا را به عرصه مهمی برای اروپاگریزی تبدیل کرد و ماشه آغاز فرایند برگزیت را چکاند، امری که در ژانویه 2021 خروج نهایی بریتانیا از اتحادیه اروپا را رقم زد.https://www.iisajournals.ir/article_134318_c5c09bc868fb7113ca912293ecceb1d0.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723The Impact of Government Policy making in responding to the Covid 19 Crisis (Comparative study of US, China and Iran experiences)تاثیر سیاست گذاری دولتها در مواجهه با بحران کووید 19 (مطالعه تطبیقی تجربههای آمریکا، چین و ایران)416813586410.22034/irr.2021.135864FAسید امیر نیاکوئیدانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه گیلان0000-0001-8865-8824Journal Article20210829The formation of the Covid-19 pandemic and how governments deal with it has raised various questions in the field of the efficiency of governments according to their nature and their relations with their societies. In this study, by examining three countries, the United States, China and Iran, which in terms of the type of political system (democracy / authoritarianism), the degree of concentration of power (unitary / federal) and the economic nature (liberal / socialism) are significantly different and have different experiences in dealing with this crisis, this question is raised that what factors led to Chin's success in curbing the Covid-19 Pandemic and the relative failure of the United States and Iran to deal with this Epidemic? The findings illustrate that the elements of the developmental states especially determined elites, efficient Bureaucracy, coherent policy making, along with the use of coercive means and the weakness of civil society, have had significant role in the success of China's government to confront this crisis. However, in the United States and Iran, the lack of a coherent response; Decision-making crisis and political divisions; And the anti-authoritarian nature of society in Iran and the strength of civil society in the United States have paved the way for the crisis to continue. The research method is a comparative study and the data collection method is library. This research is based on official statistics and has considered the situation of these countries from the beginning of the pandemic until August, 10, 2021.شکل گیری پاندمی کووید 19 و چگونگی مقابله دولت ها با آن پرسش های مختلفی را در حوزه توانایی دولتها با توجه به ماهیت و شکل دولت ها و رابطه آنها با جامعه برانگیخته است. در این پژوهش با بررسی سه کشور آمریکا، چین و ایران که از نظر نوع نظام سیاسی، میزان تمرکز اداری و مدل اقتصادی، تفاوت های چشمگیر و تجربه های مختلفی در مواجهه با این بحران دارند، این پرسش مطرح شده که چه عواملی باعث موفقیت چین در مهار بحران کرونا و ناکامی نسبی آمریکا و ایران در مقابله با این اپیدمی شده است؟ یافتههای پژوهش حاکی از این است که مولفههای دولت اقتدارگرای توسعه گرا در چین به ویژه نخبگان مصمم، دیوان سالاری کارآمد و سیاست گذاری منسجم، در کنار ضعف جامعه مدنی و بهره گیری از ابزارهای قهری، نقش مهمی در موفقیت چین در مواجهه با کرونا داشته است، با این حال در آمریکا و ایران علی رغم تفاوت های چشمگیر موجود، عدم واکنش منسجم؛ معضل تصمیم گیری و شکاف های سیاسی؛ و ماهیت اقتدارگریز جامعه ایران و قدرتمندی جامعه مدنی آمریکا، زمینه تداوم بحران را فراهم آورده است. البته بحران کرونا در ایالات متحده که قدرتمندترین اقتصاد جهانی است با وضعیت ایران که به دلیل مشکلات مدیریتی و تحریم ها، از مدتها قبل نیز دستخوش بحران چشمگیر و رشد اقتصادی منفی بوده، تفاوت های قابل ملاحظه ای دارند. روش پژوهش، بررسی تطبیقی و روش جمع آوری دادهها، کتابخانه ای است. این تحقیق براساس آمار رسمی انجام شده و وضعیت این کشورها از آغاز پاندمی تا 10 آگوست 2021 را مورد توجه قرار داده است.https://www.iisajournals.ir/article_135864_17927402b7777de270eb7252d6d99ed8.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723The role of Britain in EU policy towards Iran (2003-2020)نقش انگلیس در سیاست گذاری اتحادیه اروپا در قبال ایران (2020-2003)699513446610.22034/irr.2021.274551.1923FAعلیرضا نائیجدکتری روابط بینالملل، مدرس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، قم، ایران.سیده صدیقه حسینیدکترای روابط بینالملل، مدرس دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.Journal Article20210222Iran's nuclear issue has been introduced as a threat to international peace and security since 2003, during a successful security process by the West Britain sought to play a new role in the international system with an emphasis on Iran's nuclear program, in an approach that sought to build power in a commitment to a transatlantic coalition in order to renew or at least revive its power and influence in the international system. The main question of this article is what effect the united kingdom has on the EU ‘s foreign policy towards Iran?. In response to the issue, it should be noted that given the power of the united kingdom in the field of international affairs, as well as the differences between Iran and united Kingdom, this country has a decisive role in the direction of EU foreign policy towards Iran. The theoretical framework used in this paper is structure realism based on Kenneth Waltz theory. Studies show that the UK plays a key role in shaping the EU's mentality and ultimately its foreign policy towards Iran. The European Union, with a dual carrot and stick approach to the Iranian nuclear issue, is working to confirm its position in the international system and demonstrate the credibility of the foreign policy and common security in order to maintain the order in international relations. In this article, we have tried to examine the role of the British in EU policy towards the Islamic Republic of Iran through a descriptive-analytical method.مسئله هستهای ایران از سال 2003، در جریان یک فرآیند امنیتی کردن موفق از سوی غرب، به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی معرفی شد. بریتانیا با رویکردی که کسب قدرت را در تعهد به ائتلاف فراآتلانتیکی به منظور تجدید یا حداقل احیای هرچه بیشتر قدرت و تاثیرگذاری در نظام بینالملل جستجو میکرد و خطر امنیتی را تحت تهدید تروریسم بینالمللی ترسیم مینمود، ایفای نقش در مسئله پیچیده اروپایی و بینالمللی را بدست آورد. این امر منجر شد تا این کشور سیاست خارجی خود را به صورت نقش داشتن در برنامه هستهای ایران تعریف نماید. از این منظر میتوان سیاست خارجی بریتانیا را در چارچوب روابط ویژه و از متغیرهای مهم تاثیرگذار بر روابط ایران و بریتانیا دانست. اتحادیه اروپا نیز با رویکرد دو گانه هویج و چماق به مسئله هستهای ایران، برای ثابت کردن جایگاهش در نظام بینالملل و نشان دادن اعتبار سیاست خارجی و امنیتی مشترک در جهت حفظ نظم موجود در روابط بینالملل اقدام میکند. در این راستا، سوال اصلی پژوهش حاضر این است که انگلستان چه تاثیری بر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال ایران دارد؟ در پاسخ به این مساله باید عنوان کرد که با توجه به قدرت انگلستان در حوزه نظام بینالملل و نیز اختلافاتی که بین ایران و انگلستان وجود دارد، این کشور نقش تعیین کنندهای در جهتگیری سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به ایران دارد. چارچوب نظری پژوهش حاضر واقعگرایی ساختاری براساس نظریه کنت والتز بوده و با روش توصیفی – تحلیلی، نقش انگلیس در سیاستگذاری اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفته استhttps://www.iisajournals.ir/article_134466_c9a2fb211562e1520233a9970890a8e9.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723Water and the strategy of Turkish hydro-hegemony in Mesopotamiaآب و راهبرد هیدروهژمونگرایی ترکیه در بینالنهرین9712513492210.22034/irr.2021.299229.2025FAبهنام سرخیلعضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بین المللی امام خمینی ره0000-0001-6916-2567Journal Article20210810Turkey enjoys a privileged position in the north of Mesopotamia and has upstream resources of its major rivers, the Tigris and Euphrates, in relation to the downstream countries (Syria, Iraq and Iran). This has led to the country's water programs, which are being pursued through projects such as Gap and Dop to manage and supply the country's energy and development, with increasing extraterrestrial influence and political implications. However, most countries in the region have faced serious water challenges, so examining Turkey's policies and explaining its intentions and strategies on how to manage the water of these two Impressive Rivers can play an important role in understanding the country's macro-strategies in regional equations. The present article seeks to answer, in a descriptive-analytic way, the theoretical framework of realism, what is Turkey's strategic intention to pursue Mesopotamian Hydro politics? The main hypothesis of the paper is that the policy of maximizing power and hegemony over regional competitors has led Ankara to pursue the use of water resources to implement its hydro-hegemony strategy. Finding: Hydro-hegemonicism is part of the puzzle of regional hegemonicism alongside programs such as converting energy hubs, technical-technology production hub and Ankara regional exchange center to rely on future models of equations. Change the region against key actors like Iranموقعیت ممتاز ترکیه در شمال بینالنهرین و برخورداری از منابع بالادستی رودخانههای بزرگ آن یعنی دجله و فرات که به کشورهای پاییندست(سوریه، عراق و ایران) سرریز میشوند، سبب شده برنامههای آبی این کشور که در قالب پروژههایی مانند "گاپ" و "داپ" جهت مدیریت و تامین انرژی و توسعه کشور پیگیری میشود، تاثیرات فراسرزمینی و تبعات سیاسی روزافزونی یابد. این درحالی است که اغلب کشورهای منطقه با چالشهای جدی آبی مواجه بوده و لذا بررسی سیاستها و تبیین نیات و راهبردهای ترکیه پیرامون نحوه مدیریت آب این دو رود فراسرزمینی میتواند نقش مهمی جهت شناخت راهبردهای کلان این کنشگر فعال در معادلات میانمدت و بلندمدت منطقه-ای داشته باشد. مقاله حاضر درصدد است با شیوه توصیفی-تحلیلی و بهرهگیری چارچوب نظری رئالیسم، به این پرسش پاسخ دهد که ترکیه چه اهدافی را از سیاست کنترل آب و هیدروهژمونگرایی در بینالنهرین تعقیب میکند؟ فرضیه اصلی: سیاست بیشینهسازی قدرت منطقهای موجب شده تا آنکارا بهدنبال ابزارسازی سیاسی منابع آبی جهت پیادهکردن راهبرد هیدروهژمونگرایی برآید تا بتواند در بزنگاههای سیاسی تغییرات دلخواه را بر رفتار همسایگان و در نهایت معادلات و قواعد منطقهای تحمیل نماید. یافته پژوهش: هیدرروهژمونگرایی بخشی از پازل هژمونگرایی منطقهای ترکیه در کنار برنامههایی نظیر تبدیل شدن به هاب انتقال انرژی، قطب تولیدات فنی-تکنولوژی و مرکز تبادلات اصلی منطقهای آنکارا است تا بتواند به اتکاء آن الگوهای آینده معادلات کلان منطقهای در برابر کنشگران اصلی همچون ایران را تغییر دهد.https://www.iisajournals.ir/article_134922_970a6f407b784b1b2328a059ddfc2ccb.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723Theoretical and Practical Explanation of Russia's Attitude about International Order during Putin Periodتبیین نظری و عملی چشم انداز روسیه از نظم بینالمللی در دوره پوتین12715813687710.22034/irr.2021.280294.1950FAمجید روحی دهبنهاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی رشتJournal Article20210409Russia has become one of the main critics of current international order in recent years. Since Russia believes that this order is just ascertaining The USA's hegemonic goals. This article employs a descriptive-analytic approach, while analyzing Russia's attitude towards world order, it also explains and provides Russia’s alternative model for future world order. Accordingly, it raises the following question: what is Russia’s attitude and perspective about international order and how does Russia define and operate its alternative model of order in terms of structure, governance, and legitimacy? In response, it can be said that globally, the Kremlin has a structure based on a multipolar and multi-centralized international system, and at regional level, they want a unipolar and hegemonic order centered on great power The principles governing order and type of relationship between great powers are also based on principles such as competition, coexistence and balance, and define mode of governance based on multilateralism and its mechanism also define based on concert of forces and pivotal role of the United Nations in regulating international relations. Moreover, from Russia's point of view, behavior of great powers is legitimate if they observe Westphalian principles of sovereignty, non-interference in each other's internal affairs and prohibition in use of force unless authorized by the United Nations these views have been theorized and implemented both in the theoretical and practical by Russian thinkers and officials in the international system and in region level, Of course, it also comes along with contradictionsدر سالهای اخیر، روسیه به یکی از منتقدین جدی و اصلی نظم بینالمللی تبدیل شده است؛ چرا که اعتقاد دارد این نظم، اهداف هژمونیک آمریکا را محقق میسازد. این نوشتار قصد دارد با روش توصیفی–تحلیلی، ضمن تحلیل نگرش و بینش روسیه نسبت به نظم جهانی، فرمول و مدل بدیل آن برای نظم جهانی آینده را نیز تبیین نماید. بر اساس این، این پرسش را مطرح میسازد که چشمانداز روسیه از نظم بینالمللی چیست و پوتین مدل بدیل خود از نظم را از بعد ساختار، شیوه حکمرانی و شکل مشروعیتیابی، چگونه تعریف و میخواهد عملیاتی کند؟. در پاسخ میتوان اذعان داشت که در سطح جهانی، روسیه ساختاری مبتنی بر نظام بینالملل چند قطبی و چند مرکزی و در سطح منطقهای، نظم تک قطبی و هژمونیک با محوریت قدرت بزرگ را میخواهد. اصول حاکم بر نظم و نوع روابط میان قدرتهای بزرگ را نیز بر مبنای اصولی چون رقابت، همزیستی و توازن و شیوه حکمرانی را بر اساس چند جانبهگرایی و مکانیسم آن را نیز مبتنی بر کنسرت قوا و نقش محوری سازمان ملل متحد در تنظیم روابط بینالملل، تعریف میکنند. علاوه بر این، از منظر روسیه، رفتار قدرتهای بزرگ در صورتی مشروع است که اصول وستفالیایی حاکمیت، عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر و منع توسل به زور مگر با مجوز سازمان ملل، رعایت شود. این ابعاد هم در عرصه نظری و هم عملی توسط اندیشمندان و مقامات روس در نظام بینالملل و در سطح منطقهای تئوریزه و عملیاتی شده است؛ البته با تناقضاتی نیز همراه است.https://www.iisajournals.ir/article_136877_771097e6e8ce3632e4e8039f91709086.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723Objections raised against commercial documents in Iranian Law with an attitude towards international conventions.ایرادات قابل طرح در برابر اسناد تجاری در حقوق ایران با نگرشی بر کنوانسیون های بین المللی15918114127010.22034/irr.2021.141270FAاکبر خوشدانشجوی دکتری حقوق خصوصی ، گروه حقوق ، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی ،اراک ،ایرانعلی رادان جبلیاستادیار، گروه حقوق ، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی ،اراک،ایران.وحید قاسمی عهداستادیار، گروه حقوق ، واحد اراک ،دانشگاه آزاد اسلامی ، اراک ،ایرانJournal Article20201109Commercial documents follow principles and rules such as the "principle of non-hearing of objections" and the "abstract description". In spite of the great importance of these principles, most jurists have given a brief overview of them, and some have tried to interpret and explain them according to the jurisprudence and principles governing civil rights. This has led to many questions and ambiguities. In this study, in order to answer the proposed questions, we have used descriptive and analytical methods as well as explanatory and inferential methods, and it was concluded that the principle of non-hearing of objections, in addition to basic relationship problems, should also be applied to objections of commercial transactions. In addition, we pointed out that the exceptions for each of these cases are different; because while the direct holder as well as the holder who has no good will are the only exceptions to the above principle regarding the basic relationship. The exceptions to this principle regarding the objections of commercial transactions can be divided into two parts: first that leads to absolute decline of commitment of the committed and second that causes relative decline in commitment.اسناد براتی از اصول و قواعدی همچون «اصل عدم استماع ایرادات» و «وصف تجریدی» تبعیت میکنند. علیرغم اهمیت فراوان این اصول اکثر حقوقدانان به بررسی اجمالی آنها پرداختهاند و برخی نیز با توجه به فقه و اصول حاکم بر حقوق مدنی سعی در تفسیر و توضیح آن داشتهاند؛ همین امر موجب سوالات و ابهامهای زیادی گشته است. در این پژوهش، برای پاسخ به سوالهای طرح شده ،از روشهای توصیفی و تحلیلی و نیز روشهای تبیینی و استنتاجی بهره بردهایم و این نتیجه حاصل شد که اصل عدم استماع ایرادات، علاوه بر ایرادات رابطهی پایه، لازم است در خصوص ایرادات معاملهی براتی هم اعمال شود. بهعلاوه، به این نکته اشاره کردیم که استثنائات هریک از این موارد متفاوت از دیگری است؛ زیرا در حالی که دارنده بلاواسطه و همچنین دارنده فاقد حسن نیت تنها استثناهای وارده بر اصل مذکور در خصوص رابطه پایه هستند، استثناهای این اصل در خصوص ایرادات معاملهی براتی را میتوان به دو بخش تقسیم کرد: یک بخش که منجر به زوال مطلق تعهدِ متعهد و بخش دیگرکه موجب زوال نسبی تعهد میشود.https://www.iisajournals.ir/article_141270_af5e9cb14b91a3d164073e29f0530ca2.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723Emerging Powers and Israel's Trans-Regional Foreign Policyگسترش همکاری های فرامنطقه ای اسرائیل با قدرت های نوظهور در دهه دوم قرن بیست و یکم18321913974710.22034/irr.2021.283078.1960FAفریبرز ارغوانی پیرسلامیعضو هیئت علمی دانشگاه شیراز0000-0002-6180-7751فاطمه دبیریدانش اموخته کارشناسی ارشد دانشگاه شیرازJournal Article20210424The most important feature of Israel foreign policy is an attempt to survive, ensure national security and compensation for deficiencies due to the lack balanced and normal regional relations, especially with the neighbours. An Important Feature of Israeli Foreign Policy in the new century has been the attempt to develop relations with emerging powers, including members of the BRICS. The present study, while describing and explaining the various dimensions of Israel's relations with the emerging powers in the political, military and economic fields and explaining Israel's trans-regional foreign policy in the framework of its relations with the emerging powers, answers the question why the role of emerging powers in Israel's trans-regional foreign policy has been increasing since 2010? This Study with using a descriptive-explanatory method, seeks to examine the hypothesis that the growing role of emerging powers in Israel’s foreign policy is affected by a set of factors at the internal, regional and international levels. The findings of this study show that at the domestic level, factors such as the importance of growth and economic development and historical mentality of Israeli leaders to gain support of powers; at the regional level, factors such as The dilemma of regional isolation in the Middle East and the inefficiency of periphery doctrine; at global level factors such as the importance of the role emerging powers in the international system and Tel Aviv's uncertainty about the support of western powers, has been effective in adopting this approach in Israeli foreign policy.سیاست خارجی اسراییل تحت تأثیر نحوه شکلگیری این رژیم، تلاش آن برای بقا و جبران خلأهای ناشی از فقدان روابط منطقهای متوازن و معمول بهویژه با همسایگان مهمترین حوزه سیاستگذاری این کشور از بدو شکلگیری تاکنون بوده است. بر همین مبنا نیز یکی از ویژگیهای مهم سیاست خارجی اسرائیل در سده جدید تلاش برای توسعه روابط با قدرت-های نوظهور ازجمله اعضای گروه بریکس بوده است. پژوهش حاضر، ضمن توصیف و تبیین ابعاد مختلف روابط اسرائیل با قدرتهای نوظهور و توضیح سیاست خارجی فرا منطقهای اسرائیل در چارچوب روابط آن با این دسته از قدرتها به این پرسش پاسخ میدهد که چرا بعد از سال 2010 نقش قدرتهای نوظهور در سیاست خارجی فرا منطقهای اسرائیل رو به افزایش بوده است؟ در قالب فرضیه و با بهرهگیری از روش توصیفی-تبیینی این اعتقاد وجود دارد که افزایش نقش قدرتهای نوظهور در سیاست خارجی فرامنطقهای اسرائیل متأثر از مجموعهای از عوامل در سطوح گوناگون داخلی، منطقهای و بینالمللی است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که در سطح داخلی عواملی مانند اهمیت رشد و توسعه اقتصادی بهعنوان منبع نوین امنیت و ذهنیت تاریخی رهبران اسرائیل مبنی بر لزوم کسب حمایت قدرتها؛ در سطح منطقهای مؤلفههایی همچون معمای انزوای محیطی در خاورمیانه و ناکارآمدی دکترین پیرامونی و درنهایت در سطح جهانی، اهمیت نقش و جایگاه قدرتهای نوظهور در نظام بینالملل از یکسو و نا اطمینانی تلآویو از حمایت قدرتهای غربی در اتخاذ این رویکرد در سیاست خارجی اسرائیل مؤثر بوده است.https://www.iisajournals.ir/article_139747_ea365ba9c46187fd891170b9696c9936.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723The Functioning of constructed Institutions in the Middle East from the Perspective of the International English School Communityکارکرد نهادهای برساخته در خاورمیانه از منظر جامعه بین الملل مکتب انگلیسی22123814018210.22034/irr.2021.292629.1997FAسیدمحمدجواد هاشمیدانشجوی دکترای روابط بین الملل. دانشگاه اصفهانشهروز ابراهیمیدانشیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان(نویسنده مسئول)0000-0002-4277-6590Journal Article20210628The formation of the international system in the Middle East is based on a regional system that emerged after colonization and the emerging countries defended their independence and sovereignty. To demonstrate legitimacy and willingness to work together, these countries created structured institutions within the system of government, which is a feature of the English school, which includes the Arab League, the Organization of the Islamic Conference, the Gulf Cooperation Council, and OPEC. These institutions were created for solidarity between the countries of the Middle East. The purpose of this paper is to examine the role and position of established institutions in the international community of the Middle East. The main question is whether the constructed institutions have been able to contribute to the formation of an international Middle Eastern solidarity society? The hypothesis of this research is that despite the established institutions, the international community has not been formed in the Middle East. This study, from the point of view of the paradigm of the international community of the English school, shows that in this region, tension and intermittent conflict are more than cohesion and peace. In other words, established institutions in the Middle East are regimes that have not only failed to shape the international community in the East, but have increased tensions.تشکیل نظام بینالملل در خاورمیانه مبتنی بر یک نظام منطقهای است که پس از استعمار بوجودآمد و کشورهای بوجود آمده از استقلال و حاکمیت خود دفاع میکردند. این کشورها برای نشان دادن مشروعیت بخشی و تمایل همکاری با یکدیگر، نهادهای برساختهای را در چارچوب نظام دولتها بوجود آوردند که از ویژگیهای مکتب انگلیسی است که شامل اتحادیه عرب،سازمان کنفرانس اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس و سازمان اوپک میباشد.این نهادها برای همبستگی میان کشورهای خاورمیانه بوجود آمدند. هدف این نوشتار، بررسی نقش و جایگاه نهادهای برساخته در جامعه بین الملل خاورمیانه است. پرسش اصلی این است که آیا نهادهای برساخته توانستهاند به شکلگیری جامعه هبستگیگرای بینالملل خاورمیانه کمک کنند؟ فرضیه این پژوهش آن است که با وجود نهادهای برساخته، جامعه بین الملل در خاورمیانه شکل نگرفته است. این پژوهش ازمنظر پارادایم جامعه بینالملل مکتب انگلیسی نشان میدهد در این منطقه تنش و نزاع متناوب بیش از انسجام و صلح است. به عبارت دیگر نهادهای برساخته در خاورمیانه رژیمهایی هستند که نه تنها به شکلگیری جامعه بینالملل خاور کمک نکردهاند بلکه باعث افزایش تنش شدهاند. این پژوهش در چارچوب سنت خردگرا و با روش توصیفی-تحلیلی انجام شده است.https://www.iisajournals.ir/article_140182_dea1199cee4889ec810f4c57211fd1fe.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723Develop a strategic model to promote the global competitiveness of cultural goodsسیاست گذاری فرهنگی در تجاری سازی و رقابت پذیری جهانی محصولات فرهنگی دولت ها26823914310910.22034/irr.2021.304621.2044FAشیدا سفیدگریدانشجوی دکتری سیاست گذاری وخط مشی گذاری بازرگانی، دانشکده البرز، دانشگاه تهرانعلی اصغر پورعزتاستاد خطمشیگذاری عمومی، دانشکده مدیریت- دانشگاه تهرانمنوچهر انصاریدانشیارعلوم مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهرانسید روح الله حسینیاستادیارادبیات فرانسه گرایشِ تطبیقی، مدیر گروه مطالعات فرانسه دانشکده مطالعات جهان، دانشگاه تهرانJournal Article20210913This article is based on the doctoral dissertation entitled "Development of a strategic model to promote global competitiveness of cultural goods (a case study of the performing arts in France)" in which it examines cultural policy at the level of national competition and trade strategies or Commercialization deals with product, enterprise and industry levels. The main objectives of the research are to determine the components, relationships and logic between them and to validate this model, which was studied to achieve the market of cultural goods in France.<br />The research is developmental in terms of purpose, in terms of lack of exploratory hypothesis and in terms of data analysis is a mixed type (qualitative and quantitative).<br />In the first phase of the research, the source of data collection includes library studies and interviews, based on interviews with 20 elites in the fields of culture and art, management and futures studies, cultural and artistic staff and administrators in Tehran and Paris. Data analysis was performed at this stage through data theory (grounded theory) and the components and the initial conceptual model were extracted. In the second ۴, 425 questionnaires were distributed among art authors and owners of art goods, and by analyzing them, the relationships and logic between the components were extracted, and 4 items from the SEM were tested.این مقاله به بررسی سیاست گذاری فرهنگی در سطح رقابت کشوری و راهبردهای تجاری یا تجاری سازی در سطوح محصول، بنگاه و صنعت می پردازد. اهداف اصلی پژوهش تعیین مولفه ها، روابط و منطق بین آنها و اعتبار سنجی این مدل است که برای رسیدن به آن بازار کالاهای فرهنگی در کشور فرانسه مورد مطالعه قرار گرفت. پژوهش از نظر هدف، توسعه ای است، از نظر نداشتن فرضیه اکتشافی و از نظر تجزیه و تحلیل داده ها از نوع آمیخته (کیفی و کمی) به حساب می آید. در مرحله اول پژوهش، منبع جمع آوری داده ها شامل مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه ها است، بر این اساس با 20 نفر از نخبگان در حوزه های فرهنگ و هنر، مدیریت و آینده پژوهی، کارکنان و متصدیان فرهنگی و هنری در تهران و پاریس مصاحبه صورت گرفت، تجزیه تحلیل اطلاعات در این مرحله از طریق نظریه داده بنیاد (گرندد تئوری) صورت گرفت و مولفه ها و مدل مفهومی اولیه استخراج شد. در ﻣﺮﺣﻠﻪ دوم، ۴۲۵ پرسشنامه در بین مولفان هنری و صاحبان کالاهای هنری توزیع و با تجزیه و تحلیل آنها روابط و منطق بین مولفه ها استخراج و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎرى (SEM) ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ، ﻣﻮرد آزﻣﻮن ﻗﺮار گرفت.https://www.iisajournals.ir/article_143109_64aa465322a008ada77ab3d992c8b1b9.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723The concept of citizenship behavior in the process of globalizationمفهوم رفتار شهروندی در فرآیند جهانی شدن26929014239210.22034/irr.2021.149278.1298FAاصغر عالم تبریزاستادیار دانشکده محیط زیست کرجاکبر عالم تبریزاستاد مدیریت صنعتی دانشگاه شهید بهشتیمحمد طالقانیدانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران.سید اکبر نیلی پور طباطباییاستادیار دانشگاه مالک اشتر أصفهانمحمد حسن پوردانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی(شاخص پژوه). دانشگاه اصفهانJournal Article20180919Globalization has had an impact on all the concepts in societies, so that all of them, in opposition to globalization, have addressed the values and meanings and concepts that they have in themselves, and in order to expand or redefine it. Is Human needs are such that today, without international communication and the development of relationships in the context of accepted behaviors and ethics throughout the world, it is not possible. Human needs are such that today, without international communication and the development of relationships in the context of accepted behaviors and ethics throughout the world, it is not possible. One of these concepts is the notion of citizenship behavior that has evolved today as the global citizenship behavior. The purpose of this study is to explain the effects of the concept of universal citizenship behavior from the managerial point of view. In this research, based on the concepts and definitions of citizenship behavior and its social, cultural and political dimensions, we examine the ways of sharing this concept in management's discussion, and we will present some suggestions below.جهانی شدن بر کلیه مفاهیم موجود در جوامع تأثیر گذار بوده است، به گونهای که همه آنها در تقابل با جهانی شدن، به جرح و تعدیل ارزشها و معانی و مفاهیم موجود در خود پرداخته و در جهت بسط یا بازتعریف آن اقدام نمودهاند. نیازهای بشری به گونه ای است که امروزه بدون داشتن ارتباطات بین المللی و توسعه روابط در بستر رفتارها و اخلاقیات پذیرفته شده در کل جهان امکان پذیر نمیباشد. یکی از این مفاهیم، مفهوم رفتار شهروندی میباشد که امروزه با عنوان رفتار شهروندی جهانی تکامل یافته است. بر این اساس و بنا بر اهمیت موضوع، هدف پژوهش حاضر، تبیین تأثیرات مفهوم رفتار شهروندی جهانی از دیدگاه مدیریتی است. در این پژوهش با تکیه بر مفاهیم و تعاریف موجود در باب رفتار شهروندی و تأثیراتی که در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارد، به بررسی وجوه اشتراک این مفهوم در بحث مدیریتی میپردازیم و در ادامه پیشنهاداتی را ارائه خواهیم داد.https://www.iisajournals.ir/article_142392_70c96d395512f14df0e5d2b64db91098.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723Pathology of related lawsuits and its effects on Iranian and Egyptian lawآسیب شناسی دعاوی مرتبط و آثار آن در حقوق دو دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر29131815086410.22034/irr.2022.338392.2176FAجلال جعفریگروه حقوق خصوصی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.جواد خالقیانگروه حقوق خصوصی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانجلیل مالکیگروه حقوق خصوصی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانJournal Article20220419The purpose of this study is to investigate related claims in Iranian law and Egyptian law. Related lawsuits that may not be within the jurisdiction of the trial court lead to a variety of questions. In this context, it is important whether the Iranian and Egyptian courts in litigation have jurisdiction over the relevant litigation, depending on whether they have jurisdiction over the main litigation? The present article uses a descriptive-analytical method and a comparative approach to consider the position of the Egyptian and Iranian legal systems on these issues. This article shows that the Egyptian and Iranian courts, if they have jurisdiction to hear the main lawsuit, also have jurisdiction to hear related lawsuits. In contrast, in Iranian law, the jurisdiction of a foreign court to hear a major dispute does not preclude a competent Iranian court from hearing a related dispute, but there is disagreement in Egyptian law.هدف از این تحقیق بررسی دعاوی مرتبط در حقوق ایران و حقوق مصر است. طرح دعاوی مرتبط که ممکن است در صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده به دعوای اصلی نباشد منجر به طرح سئوالات مختلفی می شود. در همین زمینه مهم این است که آیا دادگاه های ایرانی و مصری در دعاوی، صلاحیت رسیدگی به دعوای مرتبط را به تبعیت از دارا بودن صلاحیت رسیدگی به دعوای اصلی دارند؟ نوشتار حاضر با روش توصیفی-تحلیلی و رویکرد تطبیقی موضع نظامهای حقوقی مصر و ایران در خصوص این مسائل را مورد توجه قرار میدهد. این مقاله نشان میدهد که دادگاه مصری و ایرانی در صورت صلاحیت برای رسیدگی به دعوای اصلی، صلاحیت رسیدگی به دعاوی مرتبط با آن را نیز دارند. در مقابل، در حقوق ایران صلاحیت دادگاه خارجی برای رسیدگی به دعوای اصلی مانع رسیدگی دادگاه ایرانی صالح به رسیدگی به دعوای مرتبط نیست اما در این خصوص در حقوق مصر اختلاف نظر مشاهده می شود.https://www.iisajournals.ir/article_150864_411f5ada9b6d96b48ed889e1a38c144d.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723Negative Consequences of Public Service Motivational Structure for Optimal Policy Making
In order to develop government organizationsپیامدهای منفی ساختار انگیزشی خدمت عمومی برای سیاستگذاری بهینه در جهت توسعه سازمانهای دولتی31933515277410.22034/irr.2022.348254.2209FAلی لی فردوسی پوردانشجوی دکتری،گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایرانحمدالله منظری توکلیدانشیار، گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایرانمحمد جلال کمالیاستادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان ، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمان، ایرانحمیدرضا ملائیاستادیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد کرمان ، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمان، ایرانJournal Article20220621In the light of scholars' views on the positive and transparent nature of public service motivation, this study seeks to dispel previous research with a holistic perception by stating that "high levels of PSM may lead to negative consequences for government agencies." Positive and negative) to analyze the institutional change in the motivational structure and challenge the public transparency and positive motivation of public service. Few global studies have been conducted on the relationship between high public service motivation and its negative consequences. Our goal is to address this gap by proposing a model that helps develop public service incentive mechanisms and improves the policy-making of government agencies with a more holistic view. This was done by analyzing the relationships between high PSM and its dark spots at the individual and organizational levels. The purpose of the research was fundamental, using a quantitative approach of the structural equation method, the possibility of model validation was created and a researcher-made questionnaire was used for the study. In the sampling, 400 employees of government organizations were selected by Cochran's method. The results of the study confirm the relationship between high public service motivation and the negative consequences of public service motivation at the individual and organizational levels.در پرتو نظریات محققان در مورد مثبت و شفاف بودن انگیزه خدمت عمومی این مقاله با این جمله که "سطوح بالای PSM ممکن است به پیامدهای منفی سازمانهای دولتی ختم شوند" سعی دارد تا سوگیری تحقیقات پیشین را با ادراکی همه جانبه (از بعد مثبت و منفی) برای تغییر نهادی در ساختار انگیزشی تحلیل کند و از منظر جهانی شفاف و مثبت بودن انگیزه خدمت عمومی را به چالش بکشد. مطالعات کمی در سطح جهانی در مورد رابطه انگیزه خدمت عمومی بالا و پیامدهای منفی آن انجام شده است. هدف ما توجه به این خلأ با پیشنهاد مدلی است که به مکانیزم های توسعه انگیزه خدمت عمومی کمک کند و سیاستگذاری سازمانهای دولتی را با دیدی جامعتر بهبود بخشد. این مهم از طریق تجزیه و تحلیل روابط بین پی اس ام بالا و نقاط تیره آن در سطح فردی و سازمانی انجام شد. تحقیق از نظر هدف، بنیادی با استفاده از رویکرد کمی از روش معادلات ساختاری امکان اعتباریابی الگو را به وجود آورده و از پرسشنامه محقق ساخته برای بررسی استفاده گردید. در نمونهگیری 400 نفر کارکنان سازمانهای دولتی با روش کوکران انتخاب شدند. نتیجه تحقیق ارتباط انگیزه خدمت عمومی بالا و پیامدهای منفی انگیزه خدمت عمومی در سطوح فردی و سازمانی را تأیید میکند. در انتها، به مدیران دولتی پیشنهاد میگردد در سیاسستگذاری های خود حمایت از این ایده، که استخدام بر اساس پی اس ام لزوماً پیامد مثبت دارد و منجر به عملکرد بالاتر میشود، را با دیده تردید بنگرند و. محققان علاقه مند به حوزه پی اس ام نقاط تاریک انگیزه خدمت عمومی را یک چالش جدی در زمینه برانگیختن کارکنان دولتی با مؤلفههای متنوع و در محیطهای مختلف بررسی کنند.https://www.iisajournals.ir/article_152774_aa5156cbe17c8ab599ffd2e6bc95e9c0.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723Qualitative analysis of the governance model of water resources consumption as an environmental problemتحلیل کیفی الگوی حکمرانی مصرف منابع آب به عنوان یک معضل زیست محیطی33735817799210.22034/irr.2023.405467.2405FAسعید نفیسی فردانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایرانسید عبدالله حیدریهاستادیار گروه مدیریت، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایرانJournal Article20230704Today, providing sustainable fresh water resources is a fundamental problem that requires adaptation. This requires culture for optimal consumption. Because the growth of population, expansion of urbanization, and on the other hand, the development of industry, have caused an increase in the demand for water. While the country's water resources are limited, drinking water resources, as one of the most important issues in international environmental law, have transnational characteristics and should be fundamentally considered as a borderless problem. The present study was conducted with the aim of explaining the pattern of cultural formation in the optimal consumption of drinking water in the Islamic Republic of Iran using qualitative research method. In this research, the foundational data theory approach and interviews with 21 experts in the wastewater industry were conducted using the snowball method during three stages of open, central, and selective coding. Based on the results at this stage, the conceptual model of the research was extracted in 6 causal, contextual, intervening/facilitating factors, strategies and consequences. five categories of "social factors", "management factors", "legal-legal factors", "cultural factors" and "economic factors" as causal conditions; "Lifestyle", "attitude towards water consumption" and "regional and international factors": as contextual factors; "Creating another option for water consumption", "comprehension of a comprehensive document" and "technical and engineering factors" are intervening factors. Cultivation in the optimal use of water resources were identified according to the obtained results, actions such as "upgrading educational infrastructure", "increasing the level of information and awareness of people", "attention to international interactions",امروزه تأمین منابع آب شیرین پایدار، معضلی اساسی و نیازمند سازگاری است. این امر فرهنگسازی برای مصرف بهینه را می طلبد. چراکه رشد جمعیت، گسترش شهرنشینی و از سویی توسعه صنعت، سبب افزایش تقاضای آب شده است. در حالی که منابع آبی کشور محدود است منابع آب شرب به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مطرح در حقوق بین الملل محیط زیست، واجد ویژگی های فراملی است و به عنوان یک معضل بدون مرز باید بطور اساسی مورد توجه قرار گیرد. پژوهش حاضر با هدف، تبین الگوی فرهنگسازی در مصرف بهینه آب شرب در جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روش تحقیق کیفی انجام شد. در این تحقیق رویکرد نظریه داده بنیاد و مصاحبه با 21 نفر خبرگان صنعت آب فاضلاب با روش گلوله برفی طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد. برمبنای نتایج در این مرحله، مدل مفهومی پژوهش در 6 عامل تعیین کننده علی، زمینهای، مداخلهگر/تسهیل گر، راهبردها و پیامدها استخراج گردید. پنج مقولۀ «عوامل اجتماعی»، «عوامل مدیریتی»، «عوامل حقوقی-قانونی»، «عوامل فرهنگی» و «عوامل اقتصادی» بهعنوان شرایط علی؛ «سبک زندگی»، «نگرش به مصرف آب» و «عوامل منطقهای و بینالمللی»: به عنوان عوامل زمینه ای؛ «ایجاد گزینه دیگر برای مصرف آب»، «تدوین سند جامع» و «عوامل فنی و مهندسی» به عنوان عوامل مداخله گر میباشند. فرهنگسازی در مصرف بهینه منابع آبی شناسایی شدند برطبق نتایج به دست آمده، اقداماتی همچون «ارتقای زیرساخت آموزشی»، «ارتقای میزان اطلاعات و آگاهی افراد»،«توجه به تعاملات بین المللی»، «سیاستگذاری رفع خلأهای قانونی»، «تشویق- تنبیه فرهنگ مصرف آب» پیشنهاد میگردد.https://www.iisajournals.ir/article_177992_a07b60caec29653a62ab306f4c2fac1d.pdfانجمن ایرانی روابط بین المللپژوهش های روابط بین الملل2251-844411220210723The influence of the political system on the degree of openness and closure of the media as a driver of political, economic and social developmentتاثیر ساختار نظام سیاسی بر میزان باز و بسته بودن رسانه ها به عنوان محرک توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی35937519212810.22034/irr.2021.192128FAزینب السادات میرهادیدانشجوی دکتری مدیریت رسانه، گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.علی اکبر فرهنگیاستاد مدیریت رسانه، گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تهران، تهران، ایران. استاد مدعو، گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.عطاءالله ابطحیاستادیار گروه مدیریت رسانه، گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.حمیدرضا حسینی دانااستادیار گروه مدیریت رسانه، دانشکده علوم انسانی و هنر، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران، واحد دماوند. استاد مدعو، گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانعباسعلی قیومیدانشیار، گروه مدیریت فرهنگی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.. استاد مدعو، گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانJournal Article20240308<span class="HwtZe" lang="en"><span class="jCAhz ChMk0b"><span class="ryNqvb">This article deals with the role of media in political, economic and social development.</span></span> <span class="jCAhz ChMk0b"><span class="ryNqvb">Just as the media influence the political, economic and social structures, on the other hand, they are strongly influenced by these structures, especially the political structure, to the extent that in countries with an open political system, the media are also open and have fewer restrictions, but in the system</span></span> <span class="jCAhz ChMk0b"><span class="ryNqvb">closed political systems, the media are facing more restrictions, so in this regard, the main question of this article is what is the relationship between the degree of openness and closure of the dominant political system and the degree of openness and closure of the media as a driver of economic and political development</span></span> <span class="jCAhz ChMk0b"><span class="ryNqvb">and social is established, and in response to the hypothesis of this article, the degree of closedness and openness of the media as a driver of political, economic and social development is a function of the degree of openness and closure of the dominant political system.</span></span> <span class="jCAhz ChMk0b"><span class="ryNqvb">The research method in this article is an explanatory method and the data and evidence have been collected in a library manner.</span></span></span>این مقاله به نقش رسانه ها در توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می پردازد. رسانه ها همان طوری که بر ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاثیر می گذارند از طرفی قویا تحت تاثیر این ساختارها، بویژه ساختار سیاسی هستند، تا جایی که در کشورهای با نظام سیاسی باز رسانه ها نیز باز هستند و محدودیت های کمتری دارند اما در نظام های سیاسی بسته، رسانه ها با محدودیت های بیشتر مواجه هستند، لذا در این راستا سوال اصلی این مقاله این است که چه ارتیاطی بین میزان باز و بسته بودن نظام سیاسی مسلط با میزان باز و بسته بودن رسانه ها به عنوان محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برقرار است و در پاسخ فرضیه این مقاله این است که میزان بسته و باز بودن رسانه ها به عنوان محرک توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تابعی از میزان باز و بسته بودن نظام سیاسی مسلط است. روش پژوهش در این مقاله روش تبیینی است و داده ها و شواهد نیز به شیوه کتابخانه ای گردآوری شده است.https://www.iisajournals.ir/article_192128_983d6b82cf632371fcf9f8487136f704.pdf