Authors
1
Professor, Department of Political Science, University of Guilan
2
Assistant Professor, Department of Political Science, Shahid Bahonar University of Kerman
Abstract
In order to promote research and teaching in the field of International Relations and Political Science, making internal assessment of educational departments will be helpful. Such a assessment provides scholars and academics a clear view about weakness and strong aspects of educational department. Internal assessment requires participation of students, professors, and users that are in direct connection with traditional method of teaching that we are familiar with. In this article authors are about to make internal assessment of IR Department of Tehran University through conducting a survey, the results will provide us evaluation on weakness and strong aspects of traditional method of teaching IR in one of leading Iranian universities.
بازرگان، عباس (1387). ارزشیابی آموزشی. چاپ ششم، هران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت).
بازرگان، عباس، حجازی، یوسف، اسحاقی، فاخته (1386) فرایند اجرای ارزیابی درونی در گروههای آموزشی دانشگاهی، چاپ اول، تهران: دوران.
بازرگان، عباس، یوسف، حجازی، اسحاقی، فاخته (1387). راهنمای گام به گام ارزیابی درونی کیفیت در نظام دانشگاهی. چاپ اول، تهران: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
فراستخواه، مقصود (1388). ارزیابی کیفیت آموزش عالی. چاپ اول، تهران: موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی.
مقاله نامه فارسی
پرداختچی، محمد حسن و همکاران(1386). تاثیر ارزیابی درونی در بهبود کیفیت دانشگاهی:تجربه دانشگاه شهید بهشتی. در سومین مجموعه مقالات همایش ارزیابی درونی کیفیت در نظام دانشگاهی، چاپ اول، تهران: مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه تهران، صص70-45.