ابراهیمی، نبی ا (1392). نوسلفیگری و جهانیشدن امنیت خاورمیانه، تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
افراسیابی، محمدصادق (1396)، نمره سواد رسانهای در ایران چند است؟، قابل دسترسی در: https://www.isna.ir/news/96042010830/.
امیری، باقر (1397)، «چالشهای سازمانهای رادیو و تلویزیون داخلی بینالمللی»، شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا).
آقایی، سید داوود و همکاران (۱۳۹۱)، «واکاوی نقش اینترنت و رسانههای اجتماعی جدید در تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا»، فصلنامه روابط خارجی، شماره 4.
بوربورحسین بیگی، مریم (1383)، بررسی رابطه اینترنت و شکاف ارزشها در بین دو نسل، رساله کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
پاستر، مارک، (1377). عصر دوم رسانهها، ترجمه غلامحسین صالحیار، تهران: مؤسسه ایران.
تهامی، سید مجتبی (1384)، امنیت ملی؛ داکترین سیاست های دفاعی و امنیتی، تهران: نشر آجا.
حکیمی، رویا، (1390)، «نقش شبکههای اجتماعی بر هویت (مطالعهای موردی روی فیسبوک و کاربران کرد)»، مـاهنامه جـهانی رسـانه، شماره 11.
خیری اصل، خیراله (1390)، «تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر امنیت ملی»، مرکز پژوهشهای مجلس، شماره مسلسل 12236.
دریفوس، رابرت (1389). «آیا ما به طور محرمانه درگیر یک جنگ سایبری با ایران هستیم؟»، مجله سیاحت غرب، شماره 87، آبان.
ربیعی، علی (1387)، «رسانههای نوین و بحران هویت»، فصلنامه مطالعات ملی، سال نهم، شماره 4.
رحمان زاده، علی (1389). «کارکرد شبکههای اجتماعی مجازی در عصر جهانیشدن»، فصلنامه مطالعات راهبردی جهانیشدن، دوره 1، شماره 1.
سردارنیا، خلیلالله. (1388). اینترنت، جنبشهای اجتماعی جدید و بسیج اعتراضها (بررسی نظری و مصداقی چند جنبش اجتماعی)، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، دوره 16، شماره 60.
ضیایی پرور، حمید (1388). «ایران و جنگ رسانهای»، جنگ نرم، جلد دوم (ویژه جنگ رسانهای)، تهران: موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاصر.
عبدالحسین زاده، شراره (1395)، تشخیص واقعیت با سواد رسانهای، جام جم سیما.
عقیلی، وحید؛ جعفری، علی (1392)، بررسی اهداف آشکار و پنهان شبکههای اجتماعی، در مجموعه مقالات همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکههای اجتماعی، تهران، جهاد دانشگاهی، سازمان انتشارات.
غبیشاوی، رضا (1397)، مرجعیت رسانهای چگونه بر میگردد، عصر ایران.
قاسمزاده، مرتضی (1390)، نقش شبکههای اجتماعی در تحولات منطقهای و بینالمللی، پرتال سیاست ما، دیپلماسی رسانهای و عمومی.
کاستلز، مانوئل، (1380)، عصراطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ترجمه حسن چاووشیان، جلد 2، تهران: طرح نو.
کلارک، یان (1386)، جهانیشدن و نظریه روابط بینالملل، ترجمه فرامرز تقی لو، تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بینالملل.
گروهى از نویسندگان (1381). رسانهها و ثبات سیاسى، تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی.
معتمدنژاد، کاظم (1383)، وسایل ارتباطجمعی، چاپ پنجم، جلد اول تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
موحدی صفت، محمدرضا (1386)، «امنیت ملی در فضای سایبر؛ فرصتها و تهدیدها با تأکید بر استقرار دولت الکترونیکی»، مجله مطالعات دفاعی استراتژیک، شماره 30.
پیرمحمدی، مهدی؛ محمدی لرد، عبدلامحمود (1387)، سیاست و اطلاعات: مطالعه موردی ایالاتمتحده آمریکا، تهران: مؤسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاصر تهران.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1397)، مرجعیت رسانهای در ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی میان درود.
Dell, P. (2001). Identity and the effect of the internet, In Proceedings of the second Global Congress of Citizens Networks.
Dong, T. Cheng, N. & Wu, Y. J. A (2014) study of the social networking website service in digital content industries: The Facebook case in Taiwan, Computers in Human Behavior, 30.
Ellison, N. B. and D. M. Boyd (2007). "Social Network Sites: Definition, History and Scholarship", Journal of Computer-Mediated Communication, 13.
Eltantawi, N. & Wiest, J. B. (2011) Social Media in the Egyptian Revolution: Reconsidering Resource Mobilization Theory, International Journal of Communication. 5.
Marlow, C. (2006). "Investment and Attention in the Weblog Community", alumni.media.mit.edu.
McKnight, D. H. & Chervany, N. L. (2006) Reflections on an initial trust - building model. Handbook of trust research.
Pempek, Tiffany & et al (2009), “College students social networking experiences on Facebook”, Journal of Applied Developmental Psychology, 30.
Suwanaa, Fiona. Lily (2017) Empowering Indonesian women through building digital media literacy, Kasetsart Journal of Social Sciences, Volume 38, Issue 3.
Wilson, C. Grizzle, A. Tuazon, R. Akyempong, K. & Cheung, C. K. (2013).Media and information literacy curriculum for teachers. UNESCO.